Kawan-kawan... Tq friends..

Thursday, January 10, 2019

Salam Tahun Baharu 2019

Assalamualaikum..

Selamat Tahun Baharu 2019!

Harap belum terlambat.. hihihi..
Sebagai pembuka bicara 2019, kita share gambar projek kecil-kecilan kita ya..

Felt + Crochet 


Table runner kecik je ni.. saya beli felt dan benang ni kat Daiso.. Benang lace.. 
Untuk hias meja kecik saya.. 


Coaster size pun ada.. hihi..


Untuk yang pink ni saya buat jahitan base jarak 1/2 inch (with 3 single crochet every stitch), tapi untuk biru saya tukar jadi 1/4 inch (2 single crochet every stitch).. kalau perasan kelopak biru tu rapat-rapat sikit.. kelopak pink macam jarang-jarang.. dua-dua pun saya suka.. cuma banyak contoh saya tengok kelopak jarang-jarang.. tak tau camne nak dapatkan. mungkin kena kaji lagi.. hehee.. Projek ni terilham lepas tengok pinterest.. boleh tengok yang asal kat blog ni ek.. Bahasa tu saya minta google translatekan.. hihihi... base stitch tu saya jahit tangan guna blanket stitch dengan jarum besar. lebih kurang size jarum untuk cross stitch, saya beli kat Daiso gak..

😊😊😊😊

----

2018 - Alhamdulillah telah berlalu dengan penuh suka dan duka.. terlalu banyak rezeki yang Allah kurniakan kepada saya dan keluarga.. Syukur teramat sangat.. Ada yang saya kongsikan di instagram.. ada juga yang simpan rapi sebagai memori peribadi.. Banyak gambar aktiviti saya edit tapi simpan je.. huhu.. entah nape.. Alhamdulillah tahun 2018 dapat masuk 6 funrun, ada jarak 5km dan 6km.. seronok dapat medal.. haha.. kenapa saya join run ni... sebab saya rasa run adalah antara aktiviti yang akal saya sentiasa kata saya tak boleh buat.. tapi saya lawan dan saya nak buktikan pada diri sendiri, saya boleh sebenarnya.. mind over body.. Dulu jangan harap lah saya nak lari.. confirm kalau ada merentas desa ke apa ke saya memang kena tinggal belakang je la.. hahaa.. Alhamdulillah.. tahun 2019 saya dan geng run cuba nak masuk run every month.. semoga terlaksana lah walau cuma lari 5km je.. belum mampu upgrade ke 10 km.. kena perbaiki pace dulu insyaAllah..

ini 2018 best nine instagram saya..



Semoga 2019 kita menjadi hambaNya yang lebih baik.. amin..
Ikrar diet masih diteruskan insyaAllah.. untuk lebih sihat dan dipermudahkan segala urusan.. dalam sibuknya urusan harian, semoga ada jugaklah masa untuk kita jalankan aktiviti sihat dan selit juga dengan hobi kerastangan.. hihihi.. hero-hero pun semua dah sekolah.. seorang sekolah menengah, dua orang sekolah kebangsaan dan seorang di tadika.. umur pun nak masuk 4 series dah tahun ni.. haha.. semoga dipermudahkan segala urusan kita untuk tahun 2019 ini... InsyaAllah amin!

Jumpa lagi..
Take care!

zila@mamadaniel

2 comments: