Kawan-kawan... Tq friends..

Tuesday, February 15, 2011

Mini Tour to My Sewing Room

welcome..welcome..
jemput masuk..

masuk-masuk jumpa langsir dulu
ekekeke
Langsir idaman hati ni.. sebab tu tayang dulu
nama dia Austrian Blind..
berkenan tengok langsir rumah Kak Shima la ni..
nasib baik kakak saya pandai buat pattern ni
dia yang ajar saya..

jeng jeng jeng

ini almari baru..
almari idaman kalbu
semua nak putih
hehe

sebelum ketibaan almari-almari tu..
inilah tempat kerja saya
adeh
semua pun letak kat sini

bersepah tak terkira..
saya sakit mata
memang tak syok almari terbuka macam ni
berbekalkan wang ehsan, saya heret Papa D dan Double D
ke kedai-kedai perabot
akhirnya
kat Kedai San San jugak ketemu almari-almari putih itu
ngeeee.... (tersengih sungguh lebar)

dan inilah yang terjadi selepas susun-susun barang di dalamnya..

bersepah jugak..
haha..

tapi elok sikit la kan.. hehehe
meja ni kalau saya spray paint warna putih boleh tak ek?

---
Saya juga nak ucapkan kepada semua
Salam Maulidur Rasul
12 Rabiul Awal 1312H
Selawat dan Salam ke atas Baginda Rasullullah s.a.w.

28 comments:

  1. Cantik la bilik jahit Zila. Lagi-lagi almari baru tu. :)
    Yati masih simpan dalam kotak lagi semua fabrik dan barang jahit.

    ReplyDelete
  2. Yati~ thanks.. saya ni x pandai menghias sebenarnyer.. hehe... dulu saya pun letak dlm kotak, tp selalu lupa saya ada brg2 or fabrik, sudahnya saya asyik membeli.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Zila, cantik almari putih tu.....! Susun sikit2 lama2 dia akan jadi kemas dan akan memudahkan masa nak guna.....

    Selamat menyusun sehingga tersusun rapi... :D

    ReplyDelete
  4. Cantiklah almari2 tu!! Akak pun suka perabot putih. Ala2 English gitu! Nama dah crafter mestilah meja kraf kita tu semak :p Yg akak, malu nk tunjuk! Walau dikemas cam mana pun dia tetap akan semak jgk! Zila untung ada bilik khas utk kraf. Kain2 baru Zila tu cantik2 lah! Jeles akak tgk tp bknnye akak pandai menjahit pun...lol

    ReplyDelete
  5. zila, sama dengan k shima dah beli lemari pun masih semak juga... camne nak jadi macam k dee ni, icon kita,,,, kena gi kursus kat alor setaq ni, buatn... lawatan,,, he he

    zila, k shima tengah mencari meja untuk mesin jahit tak tinggi tak rendah, dan tak mudah melendut, meja zila tu meja study kan,,,

    yang rak putih tanpa tutup tu berapa hinggit zila, pekenan k shima

    ReplyDelete
  6. bestnyer dpt lemari baru.. putih mulus gitu. cantik. penah try cat lemari lama tp kaler cream. Ikutkn hati nk jer beli lemari baru tp kang pindah lg... pyh... huhuhu.. apa nk buat... dok rmh sewa...

    ReplyDelete
  7. wahhh lawanya lemari beliau !!! suka suka ... hah dengar kata Kak Diah tu .. susun elok2 .. hehe

    ReplyDelete
  8. cute lemari... meja tu pun if cat putih matching-2 cantik gitu..
    kain kat dalam lemari yg kecik-2 cuba sorting letak dlm fabric box (tute pink penguin ker or carik kat sew mama sew).. biler nak amik senang nak capai and separate notion satu box, kain perca, FQ or kain bermeter-2.. kalau ada tin-2 yg ada tutup pun deco sket cute letak atas lemari.. utilise space..
    dinding meja tu if letak soft board senang nak pin progress ker gambar ker.. and mintak hubby pasang kan shelf buleh susun buku crafting..
    I nie part angan-2 mmg terrer.. hehehe :P

    ReplyDelete
  9. Kak Dee~ thanks.. saya sedang berusaha menyusun kain-kain saya macam Kak Dee.. memang senang sebab nampak semua.. cumanya bila dah amik, nak kemas balik tu yang payah.. hehheeee...

    thanks kak.. :D

    ReplyDelete
  10. Kak Aisyah~ thanks.. saya kena ada bilik sebab anak kecik lagi.. tak selamat kalau barang2 saya bersepah.. hehe... saya ni kuat mengumpul kain.. hehe.. jahitnyer entah biler..

    ReplyDelete
  11. Kak Shima~ betol tu.. tengok almari kak dee memang ternganga.. hehe.. jom la kita buat rombongan ke Kedah, bleh singgah langkawi.. awww..ajak shopping plak nih.. hahaha..

    Kak, saya guna meja tulis beli kat carefour jer tu.. saya ada 2 meja, yang satu tu ok, yg satu tu lg mcm senang melendut.. yg senang melendut tu sy buat meja potong kain.. :D

    almari kecik tu murah jer kak.. sebab saya beli dua, dia bagi diskaun (ye la kot), so harganya RM170.00 jer.. murah je kan?

    ReplyDelete
  12. Kak Rosh~beli yang kecik jer kak.. senang nak bawak pindah nanti.. :D
    almari saya yang takde pintu tu kecik jer.. saya try nak spray meja jahit saya tu, tp boss saya kata x boleh.. btol ke?

    ReplyDelete
  13. Kak Ann a.n.i.q.u.e~ baik boss.. akan saya usahakan.. kemas dan sepah.. kemas balik dan sepah balik.. hahaha...

    ReplyDelete
  14. Sue@MyBotanG~hehe.. bestnyer ada kawan nak berangan nih.. saya punyer scrap letak dalam mangkuk jer (import dari dapur)hehe.. kena try buat fabric box nih.. :D pasni saya nak mintak hubby ketuk board untuk design wall pulak.. hehe.. tak abis2 berangan..hehe.. thanks cik Sue for the tips :D

    ReplyDelete
  15. zila, leh tak kasik link untuk tutorial Austrian Blind tu? saya berkenaaaannnn sangat!!! hehu...

    ila.

    ReplyDelete
  16. ila: saya tak refer kepada tutorial sbb ni kakak saya yang ajar camner nak kira panjang kain semua..
    tapi saya search kat internet, maybe ila bleh refer link ini ek..selamat mencuba

    http://www.ehow.com/how_2157038_make-austrian-blinds.html

    http://www.houseandhome.org/how-to-make-austrian-blinds

    http://www.alternative-windows.com/austrian-blind.htm

    ReplyDelete
  17. makacih bebanyak zila!
    eee...baiknya laa awak ni!
    suke suke suke

    ila.

    ReplyDelete
  18. ala...zila, dah tengok....tapi omputih, ta paham sangat.hehu...
    pastu takde gambo ler....huhuhuh

    zila....ajar laa...ajar laa...huhuhuh

    ila.

    ReplyDelete
  19. ila.. hehe.. nak ajar ke? aiseh.. takut bagi ajaran sesat.. hehehe.. actually kan langsir ni macam jahit langsir biasa jer, jahitkan tape dan ropol.. cuma kena tambah pencil pleate tape jer untuk kita kedut-kedutkan dia..
    youtube ni bleh open tak?

    http://www.youtube.com/watch?v=g4TMmW1tcEg

    ReplyDelete
  20. takpe pon ajaran sesat jahitan tak dosa.hehe.ok, nnt sy terai. tapi mana nak dapat pencil pleate tape tu?

    youtube kat ofis kena block. nnt saya bukak di rumah. anyway, tqvm!!

    ReplyDelete
  21. oh ya..lagi satu....zila, Kedai San San tu katne ye? sangat berminat dengan almari kecil ittew, kalau tak kisah...leh gtau kos sekali? hehe.

    ila.

    ReplyDelete
  22. ila.. yang dlm youtube tu guna pencil pleate besar.. utk jahit kat tgh bagi kedut tu, saya guna pencil pleate yang kecil.. kedai supply byr jahit mmg ada.. :D

    part tutorial tu nnti saya suh kakak saya buat, saya tukang amik gmbr jer.. itupun kalo dia setuju ek.. hehehe

    Kedai San San kat Kajang.. dekat area Giant Kajang. yang kecik tu murah jer.. :P

    ReplyDelete
  23. wahhh all in white... nak teropong dekat2 skit ler.. curik idea.. sewing corner akak tuh dah mcm tongkang pecah semula dah... mana tak nyer.. sekali jer kemas, 10 kali di sepahkan hahaha

    ReplyDelete
  24. bestnya ada own studio :D saya pun suka berangan tapi xtau la bila nak jadi kenyataan. cantik almari baru color white tu, bestnya menyusun dlm almari baru...hehe.

    mesti lagi berkobar-kobar menjahit lepas ni :) penuh semangat!

    ReplyDelete
  25. Kak Mila.. tak semua white.. meja coklat.. hehe... kak mila rajin.. sbb tu tempat menjahit sentiasa busy.. heheh.. :D

    ReplyDelete
  26. Cik Marie.. thanks.. :D studio..? hmmm... best jugak tu.. hehe.. actually bilik tempat saya membuat sepah.. hahaha.. saya pun mula dengan berangan gak.. pasni berangan nak dinding kaler biru laut.. cantik tak? :D

    ReplyDelete
  27. zila... sukerrrr... k.pah pon suke idea sue... kan sue.. :) ble la nk ade perabot all white... selamat men deco zila

    ReplyDelete
  28. Kak Pah.. thanks.. fabric box sedang berada dalam to do list saya.. hehe.. jom deco ramai-ramai.. :D

    ReplyDelete