Kawan-kawan... Tq friends..

Monday, November 30, 2020

Projek 2020: Macrame

Assalamualaikum..

Hai!

This is the first macrame that I made using a dowel rod. 

Rod tu saya beli kat kedai buku di Bangi.. susah nak jumpa tau! Online pun susah nak jumpa.. ada yang jual kat local online shop tapi limited.. dari overseas ada banyak la tapi lama kena tunggu la haiiii.. Hihi.. yang saya guna tu pine wood stick.. panjangnya 30cm. Just nice for a plant hanger! Macrame cotton cord saya tu semua saya order online.. semua ada di shopeepeepeee 😜


Ini adalah macrame saya yang ketiga sebenarnya.. Cubaan y
ang pertama dan kedua adalah si biru berdua inih 💙💙..





Macrame yang saya buat ni semua beginner level. InsyaAllah tak susah.. 

Yang susah pasal projek ni adalah susah nak mula je miahahahaha ðŸĪŠ lagi satu bila dah mula.. susah pulak nak siapkan hahahaa tersadai la sampai mood mariiii ðŸĪ­ðŸĪ­ðŸĪ­ #sejenisperangai Alhamdulillah adalah juga hasil sikit-sikit nih.. walaupun selowwww.. 

Ok! sekarang ni cuma masalahnya adalah tempat gantung yang belum ada.. hahaaa.. 😓


Kalau nak cuba boleh refer link tutorial kat bawah ni ya..

Macrame plant hanger (blue) 

https://www.youtube.com/watch?v=aTwB4TT35c0

Macrame wall plant hanger

https://www.youtube.com/watch?v=SSjlWlanFJE&t=19s


ada banyaaaakkkk sangat tutorial di youtube! sila skodeng hehee

selamat mencuba ya!

jumpa lagi & stay safe everyone! 

#keeppraying #prayhard #spreadlove

-mamadaniel-


No comments:

Post a Comment