Kawan-kawan... Tq friends..

Wednesday, January 18, 2017

2017: Kisah Aman - bantal dan hadiah buat cikgu

Assalamualaikum.. 
Salam Tahun Baharu 2017.. 
Happy New Year...


16 Januari 2017.. hari lahir Aman yang kelima.. Alhamdulillah.. selamat hari lahir Aman.. kesayangan kami sekeluarga.. segala doa yang baik sahaja untukmu sayang... :) semoga menjadi hamba Allah yang salleh.. dalam rahmat dan redha-Nya sentiasa... amin...


Tahun 2017 Aman masuk Pasti.. sekolah kat Pasti sama macam abang-abang dia dulu..
setakat 2 minggu sekolah, hari-hari dia balik dia menangis sebek sebab saya ambil dia lambat.. bila kawan-kawan dia dah balik.. maka dia pun mulalah melelehkan air mata.. huhuhu..

Alhamdulillah sehari dua ni macam ok dah.. dengan ucapan kalau menangis mama tak mau belanja aiskrim.. huhuhu.. terpaksa la bagi ganjaran kat dia sebab berjaya menahan emosi kan.. sekarang air mata mama pula yang meleleh Aman.. sebab banyak duit mengalir keluar masuk ke tong abang jual aiskrim... takkan nak beli satu je kan.. abang adik takkan nak tengok je kan..  :P


Alhamdulillah, sempat jahitkan bantal dan sarung bantal baru untuk Aman bawak gi Pasti..
Kain beli lama dah kat Spotlight. Cotton poplin tak silap.. macam campuran polyester je.. 


Hujung tahun 2016 sempat jahitkan pincushions untuk cikgu-cikgu Aman di Taska.. 
Hadiah perpisahan.. ini je yang mampu dan sempat dijahit.. 

Tutorial ada kat instructables ek..
:)

Pastu jumpa pulak 4 pouch beg cum wrislets sama corak.. 
Masukkan pin cushions dalam tu..
Pastu guna wrapping paper, buat ala-ala beg..
Semua buat sendiri..
hihihi...

Harap cikgu-cikgu suka lah hadiah ni..
Tanda penghargaan daripada Aman..
Terima kasih kerana layan Aman dengan penuh kasih sayang..
Aman memang gembira kat Taska ni..
:)

Gambar kenangan Aman dengan cikgu-cikgu tersayang dan kawan-kawan..



Semoga bertemu lagi..
:)

No comments:

Post a Comment