Kawan-kawan... Tq friends..

Tuesday, November 9, 2010

belajar jahit zip dengan emak....

Salam & Hi..

Weekend lepas sangat produktif untuk saya..
dapat balik kampung, dapat makan masakan emak, dapat siapkan 1 projek
&
dapat belajar menjahit zip... yeah!

inilah hasilnya...



saya guna zip 4 inci.. so sangat la comel beg ini.. cuma bleh isi duit syiling sahaja yer... sebenarnya yang ni coin bag yang kedua..

coin bag pertama adalah coin bag dengan zip terkangkang itu... hahaha.. mak kata buat lagi satu.. so, yang comel sikit tu la the improvised version.. same fabric, same zipper size but different outcome... jahit tanpa guna tapak jahit zip tau nih.. terkial-kial saya..


Alkisahnya..fabrik ni tersalah potong oleh tukang potong kain kat kedai.. saya suh potong kain lain, dia pi potong yang sebelah kain pilihan hati ku.. tapi, cantik jugak la kan corak fabrik nih.. kan..kan..

Kedua-dua coin bags nih tak ikut saya balik, kedua-duanya tinggal kat kampung. one with my mom, another one went home with my niece yang tinggal sebelah umah mak saya..

need to practice more and more.. pasni nak buat pencil case untuk Daniel plak.. pastu nak buat pouch untuk mekap saya.. pastu nak buat wrislet yang ada pemegang plak.. pastu.. pastu.. ish..ish..ish.. kuat berangan btol... heeeee.... :D

5 comments:

  1. Zila, you are one very determine lady...keep it up!

    ReplyDelete
  2. Hi Zila.. akak pun baru belajar jahit zip..nanti akak tepek kat blog... bestkan bila dah jadi ^_^

    ReplyDelete
  3. Kak Dee.. tq.. determined & giler sikit.. hehehehe...

    Kak Yoon.. jgn lupa tepek tau.. nak tgk gak... :)

    ReplyDelete
  4. Very good first and second attempts.. good job Zila.. teringat time I terketar-2 blajar pasang zip.. memang herot pekot.. uhuhuhu like ppl say - practice makes perfect..

    ReplyDelete
  5. cik sue.. tq.. saya akan practice lagi.. (siap dah beli zip pelbagai size dah nih...) ngeeeee....
    thanks again... :)

    ReplyDelete