Kawan-kawan... Tq friends..

Thursday, June 20, 2013

Sudah 15 hari...

Actually baru 15 hari berpantang...
Ada lagi 29 hari...
Harus bersabar..
Kelmarin tetiba tekak teringin nak minum air laici suam dan dunkin donut! Apa punya tekak daaa! Menduga makcik betol!

Pantang kali ni saya berniat nak rehat betul-betul...
Setakat hari ni masih berpantang la..
Belum sentuh jarum dan benang lagi..
Tapi esok lusa tak tahu lagi lah..
Hehe..

Doakan saya dapat menurunkan berat dan membuang lemak di badan dengan jayanya ek! Baru 3 hari berganggang.. mak saya sangat komited nak men'slim'kan saya kali ni. Risau dia tengok 'pengembangan' saya yang ditahap amat membimbangkan... jadi saya pun kena la tunjukkan komitmen juga walaupun perit wo duduk atas bara api campur kemenyan arab dan halba tu.. rasa kering je badan kena salai.. hahaha...

Oklah...
Jumpa lagi!
Take care..

22 comments:

  1. pantang jgn tak pantang yer mamaDs... kasi wow selim melim skit lepas 2 bulan nanti hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak mila..selim melim tu mungkin makan masa 1 tahun la.. hihi... ;)

      Delete
  2. wah.. betul-betul pantang ni. Bagus, Zila. Selamat yek.. kejap je masa tu.. nanti habis dah pantang. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yati... asyik menghitung hari je ni... huhu.. kat kampung pantang la btol2.. nanti dah balik umah sendiri ..sendiri mau ingat la.. hihi..

      Delete
  3. Zila, tahniah atas kelahiran permata hati ke empat...comel nya laaa putih gebu...selamat berpantang juge hehe I dah selesai mmg lega rasa..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis Zura.. mekaceh...
      Dah abis pantang ek? Bestnya! Selamat menikmati baki cuti.. amik 90 hari kan? Nmpk gmbr baby erfan.. sunngguh Tuan H's junior! Hihi ;)

      Delete
  4. Hi, Nice post thanks for sharing. Would you please consider adding an intro to my website on your next post? I will return the favor. Please email me back. Thanks!

    Randy
    randydavis387 at gmail.com

    Gadgets

    ReplyDelete
  5. Zila...tahniah yer...lambat cik ainaa wish nih...skrg dh jarang2 online. ni duk jalan2 umah kekawan...comel baby..wah semua hero nih.. :D anyway selamat berpantang yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik ainaa..lamanya tak dengar berita.. bz ek.. hehe..
      Mekaceh cik ainaa.. heroin belum muncul la.. hehe...

      Delete
  6. Akak dulu anak no 1 n 2 gemuk gak. Masa widad akak kurus blk. Akak x blh la berdandang tu nti pening. Akak mmg jaga mkn bkn utk kurus tp sihat. Hb akak masa nak beranak tgal 8 je so mmg kena makan berkhasiat untuk bagi hb naik balik. So akak akan mkn buah , sayur nasi 2 x sehari , susu dan minum banyak air suam. Jenuh sambut menantu nanti. Heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak suzie..saya ni mmg takde la kurus sejak zaman anak dara lagi.. hehe..
      Tu arr.. husband pun ckp.. jaga mkn n exercise dgn niat nak sihat.. bukan nak kuruskan badan..hihi..
      Gi meminang anak dara org je la nanti kak.. hahaha..

      Delete
  7. phewww.. akak lom pernah merasa kena salai.. pantang ikut suka sendiri je.. tu badan tak turun2... huhu.. selamat berpantang zila.. time pantang ni memang mencabar, benda yang tak boleh, yang tu lah kita nak.. hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak nisa, masa saya bersalin anak no 2 saya berganggang..pastu anak no 3 malas..pastu berat saya liat nak turun.pastu pregnant balik..lagi mencanak naik.. haha...jadi kena la usaha masa dlm pantang ni...
      Tapi kan kak..dalam kepala ni dah plan nk mkn mcm2 pas pantang nnt.. acaner tu? Hahahaha ;)

      Delete
  8. wahh..mama...dah lama tak singgah sini, tau2 ada org baru plk... huhu... tahniah mamaD... bestnya, bertambah lg ahli keluarga.. selamat berpantang yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Aiza.. bz ek..lama x singgah umah kita ni.. tgk2 ada anak teruna baru..hihi...
      Mekaceh ek.. =) =) =)

      Delete
  9. Oooh the new prince is so cute - I want to pinch his cheeks! Many, many congratulations MamaD! I hope you have a good recovery.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik zara.. anda amat dialu2kan mencubit pipi si comot itu... hehhe...
      Thanks cik zara.. ♥♥♥

      Delete
  10. selamat berpantang...kita masa kene salai dulu kejap jer..x tahan panas..tu pun dah dekat nk subuh baru buat...subuh je terus lari tdo kat tilam balik...hoho..mak ape lagi bising la... T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noen.. patutlah slim.. dulu bersalai ek.. hehe..
      Saya pun jap je.. 15-20 minit je.. tu pun dah merah2 kulit mcm udang.. hahaha..

      Delete