Kawan-kawan... Tq friends..

Monday, June 27, 2011

Quilt for Ammar

yang daaaaaaahhh laaaamaaaa siap

:)

tapi belum dapat hantar lagi kepada Baby Ammar

Applique untuk tiga buah kenderaan - dapat dari majalah.
Pattern quilt ni dapat dari sebuah majalah juga.
Konsep asal nak buat black and white and green, tapi terpilih oren la plak.. hehe..




Machine quilted.. saya cuba buat design wavy juga.. dan free motion quilting keliling 3 kenderaan(lintang pukang juga.. jangan besarkan gambar ek!!)


Border dan backing dengan fabrik IKEA..
dan
tetiba terasa backing lebih cantik dari quilt top.. aiseh...


inilah dia Quilt for Ammar..
vroom vroom di angkasa..
Hadiah untuk a new born baby seorang sahabat lama..
:)

30 comments:

  1. Love love love the combo ...i love oren tu ..canteaksssss

    ReplyDelete
  2. Amboi2... dalam diam2... hehe
    cantiklah Zila... berapa lama ambik masa nak siapkan ek? akak teringin nak try, tapi.......

    ReplyDelete
  3. Comelnyo vespa tuh!.....kat sini lamo
    tok buat quilt kerana 'M'...:0

    ReplyDelete
  4. wow..marbeles...kalau ada baby baru sok2 nak order lah selai..

    ReplyDelete
  5. Comel la the combo.. Bila la aku nak terjebak dgn aktiviti begini?? Tabik spring to MamaD...

    ReplyDelete
  6. cantik2...nanti baby amar leh pilih side mana yg dia suka..either top or backing 2-2 cun..syabas!!!

    ReplyDelete
  7. Kak Aida.. thanks kak.. saya memang suka oren terang nih.. :) tapi memula rasa mcm cuak je.. (mcm biasa...) hehehe..

    ReplyDelete
  8. Kak Nisa.. saya tak ingat berapa lama kak.. tapi yang ni saya memang buat sikit-sikit.. dari applique tu smpai la pilih fabrik utk backing.. buat la kak.. jahit mesin cepat jer.. :) hehe...

    ReplyDelete
  9. mamikelate.. vespa tu saya pun suka.. hehe.. mami rajin jahit maxi.. saya x gheti2 lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  10. soNice..hehe.. ada plan ke nih...? heheheeeee ;)

    mekaceh ek!

    ReplyDelete
  11. MamaHakimi.. aish... dah boleh terjebak dah tu.. Dahler cotton kat pattaya murah2.. aish... ajak la AyahHakimi gi tgk mesin jahit.. hehehehe.. ;)

    ReplyDelete
  12. Kak Maz.. thanks for the like kak!! :)

    ReplyDelete
  13. Noen.. itula pasal.. sebab dua2 pun gmbr keta kan.. kira beri 2 quilt dalam 1 la nih.. heheheeee...

    ReplyDelete
  14. cantiknya...admire sungguh! :D

    ReplyDelete
  15. Zila...... wah dah makin expert dan berani ngan warna..... good, keep it up..... cantik!!!!

    ReplyDelete
  16. Zila .. sweet cantiknya quilt ni. I like ur choice of black color tu .. Nice sangat !

    :-)

    ReplyDelete
  17. Kak Dee.. terima kasih kak! berani ke? dengan penuh rasa cuak saya kahwinkan kain-kain itu.. hehe.. minta2 baby ammar suka la.. :)

    ReplyDelete
  18. Nampak cantik dan gebu, Zila. Kalau bentang ni, tidor atas, mesti mimpikan Zila. Great job!

    ReplyDelete
  19. Cantik....heheh penyakit rajin dah datang ke....hehehe

    ReplyDelete
  20. Yati.. thanks.. mimpikan saya naik keta sport ek.. hehe.. best tu.. hehehe... :)

    ReplyDelete
  21. Kak Suzie.. thanks kak!
    Penyakit MMMM saya belum pergi lagi la kak.. huhu.. Quilt ni dah lama siap dah.. Mak baby pun dah abis pantang dah.. hehehehe

    ReplyDelete
  22. Salam Zila...dah lama tak menyinggah, LOVE all the cute baby quilts!! Good job girl!

    ReplyDelete
  23. Sis Zura.. mekaceh..mekaceh...
    mungkin mengambil masa yang lama untuk tunjuk baby quilt saya yang seterusnya.. skrg ni mesin jahit saya sedang diberi cuti rehat panjang.. hehe.. ;)

    ReplyDelete
  24. TQ aunty zila ammar sukeeee sgttt....Syukran jazilan

    ReplyDelete
  25. Liza.. you are most welcome! :) :) :)

    ReplyDelete